Mjukglass

Har haft en jättetrevlig helg med kusinerna här. Vi har grillat, paddlat kanot, varit ute och cyklat, kollat på film och sovit i en koja vi byggde på altanen (riktigt mysigt haha), åkt båt till en ö och solat, badat och fikat. Det har väl varit den varmaste helgen på året också. Riktigt härligt! Och inte är vädret sämre idag heller. Testade att göra lite mjukglass idag. Vi hittade dom i affären för ett tag sen och köpte både jordgubb och vanilj. Testade jordgubbsglassen idag och den blev riktigt god! Men den smälte lite för fort bara.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Milina:

Får testa den sidan :) tack!

#2 - - ♫♪ sandra:

gott!

#3 - - Bea:

guud vad härligt med hemgjord glass!

#4 - - linda:

Åh vad glassen ser got ut :D

#5 - - Sofia - TÄVLING PÅ BLOGGEN:

åh vad gott :D

#6 - - Tilla:

Mums!

#7 - - benedit ♥:

ååh vad gott, det måste jag testa! :)

sv; okej vad mysigt, jag har varit på stranden med en kompis hela dagen :) allt bra idag?
kram

#8 - - Emma:

sv - tack så mycket, vad glad jag blir!! :)

#9 - - Sofie:

Men åh mums. :33

#10 - - Natalie Salazar:

mumsigt :)

#11 - - Sara:

Är det värt att testa? :)

#12 - - benedit ♥:

sv; härligt, det är toppen med mig! :) vad ska du göra idag?
kram

#13 - - - Isabella Huynh:

gud vad gott det ser ut :)

#14 - - benedit ♥:

sv; okej, jag ska träffa en kompis på stan och senare ska vi hem till henne :) vad gör du?
kram

#15 - - Paula Moisiola:

Jättefin blogg du har!
Jag har nyss startat en blogg och det vore så kul om du ville titta in på den och kanske lämna en kommentar, Kram :)

#16 - - Silvia:

Så fin blogg. Checka in på min :)

#17 - - nicolinda.blogg.se:

Vad kul att bygga koja! Nostalgi på topp, eller vadå :D Underbart. Vad roligt! Vilket härligt inlägg. Jag blir så glad. Jag tänker på när jag är med mina kusiner och vi är påhittiga. Love love love.

Den sägs vara väldigt vattnig, rinnig. Stämmer det? Men mjukglassen är god säger många. Beror väl på hur noga man är när man gör den.

Den där nöttoppingen är magisk. Eller hur? Det blir ett himmelrike för smaklökarna.

Upp